A Brief History of Conspicuous Product Placement in Movies

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(Youtube Direktplacement, via Nils)

Schönes Video von Oliver Noble für Filmdrunk: „A Brief History of Conspicuous Product Placement in Movies“

did you know the “All restaurants are Taco Bell” scene in Demolition Man was replaced with a horribly-dubbed version that said “Pizza Hut” for the European version? Or that one of the biggest product placement whores of all time is Michael Bay? Okay, that second one you probably already knew.

In : Filmfun

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6 Comments

  1. qim

    In einer Serie widert mich das zur Zeit richtig an: die aktuelle Staffel von “How I met your mother”. Die komplette Staffel ist zu einem Microsoft-Werbespot verkommen. Telefoniert wird nur noch mit Windows Mobile Phones, Notebooks haben ein Windows-Logo auf dem Deckel, wenn man sich auf der Straße streitet – dann natürlich vor einem Laden, dessen Schaufenster voll mit XBox360-Hardware ist, und wenn es Geschenke gibt, dann sind Microsoft-Sachen, die einzigen, die bereits ausgepackt bereit liegen.

  2. Hans

    Na und? Ansonsten ist es immer Apple. Oder ist es bei Apple richtiger? Microsoft ist mittlerweile offener.

  3. qim

    Es geht nicht um Microsoft vs. Apple. Ich BIN Windows-Nutzer und finde die eingestreute Werbung bei HIMYM nur penetrant.

  4. Michael

    Offener – bitte – offener, bevor ich solche Worte nieder schreibe, würde ich mir erst einmal deren Bedeutung klarmachen.

    Und solche Werbung ist penetrant, egal mit welchem Hersteller.

    Auf dem Mond wird bei Transformers 3 sicher auch was zu finden sein. Pizza Hut Aufkleber auf der Mondlandefähre.

    Und angesehen hab ich das Vid nur wegen Garth :D

  5. Schwarzmaler

    Bei Buffy ist mir das erst spät aufgefallen, weil anderes wichtiger war. Aber – in jeder Szene wird ständig irgendwo ein Apple-Computer, ein Apple-Modem oder ein Apple-Netzteil in die Kamera gehalten. Zu Zeiten, als Apple alles andere als cool war. Schön im nachhinein, man sieht in den sieben Staffeln über die Jahre die Produktentwicklung…

  6. Fluffy Bunny

    Mein liebstes Product Placement (und ich meine das ernst!) ist ‘Head & Shoulders’ in “Evolution”. Erst denkt man, welch ein nerviges blatantes Placement – dann kommt das Ende und plötzlich ist die Lage so überspitzt, daß man nicht mal mehr böse sein kann: http://www.youtube.com/watch?v=TmoRVhG1VEE
    Diese Szene war dann auch der einzige Grund warum ich die DVD gekauft habe.

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    officialgaygeeks:

    That lightsaber sound lol


    Get the My Neighbor Groot shirt http://buff.ly/1EFUcA2 http://ift.tt/1BEBgm8

    11/16/14

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    pennyfornasa:

    Putting The Cost Of The ESA’s Rosetta Mission In Perspective

    "So what do we get for our €1.4bn? Rosetta is both an astounding feat of engineering (catapulting a tonne of spacecraft across millions of kilometres of space and ending up in orbit around a comet just 4 km across) and an extraordinary opportunity for science (allowing us to examine the surface of a lump of rock and ice which dates from when the Solar System formed).

    Like a lot of blue-skies science, it’s very hard to put a value on the mission. First, there are the immediate spin-offs like engineering know-how; then, the knowledge accrued, which could inform our understanding of our cosmic origins, amongst other things; and finally, the inspirational value of this audacious feat in which we can all share, including the next generation of scientists.

    Whilst those things are hard to price precisely, in common with other blue-skies scientific projects, Rosetta is cheap. At €1.4bn, developing, building, launching and learning from the mission will cost about the same as 4.2 Airbus A380s—pretty impressive when you consider that it’s an entirely bespoke robotic spacecraft, not a production airliner. On a more everyday scale, it’s cost European citizens somewhere around twenty Euro cents per person per year since the project began in 1996.

    Rosetta has already sent us some stunning images of Comet 67P/Churyumov–Gerasimenko and today’s landing will, with any luck, provide us with our first close-up glimpse of the chaotic surface of this dirty snowball. If you’re a sci-fi fan, then, you might consider the mission to have been worth its price tag just for the pictures. The total cost for the Rosetta mission is about €3.50 per person in Europe; based on the average cinema ticket price in the UK (€8.50), it has cost less than half of what it will cost for you to go to see Interstellar.”

    Via Scienceogram: http://scienceogram.org/blog/2014/11/rosetta-comet-esa-lander-cost/

    Find Out How Budget Cuts Canceled NASA’s Own Comet Landing Mission: http://www.penny4nasa.org/2014/11/11/how-budget-cuts-canceled-nasa-own-rosetta-comet-landing-mission/

    11/15/14

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    meatbicyclevevo:

    i never wanted this to end

    10/20/14

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    iambluedog:

    Life is too short to be holding on to old grudges

    10/20/14

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    10/09/14